Tuesday, October 18, 2011

habis

sabtu lepas aku konvokesyen untuk master aku. aku malas sebenar nye nak konvo2 ni. pada aku konvo ni xde kegunaan pon . xde yg best. tp mak aku yg suruh sangat2 aku konvo. aku pon terpakse la.
tp sebenar nye aku phm nape mak aku suruh sgt konvo. sebenar nye yg naik pentas untuk konvo ni bukan untuk kite tp untuk ibubapa kite.betape mak kite bangga atas kejayaan anak nye. bayangkan dari kecik die didik kite , bagi makan secukup nye, bagi kasih syg tanpa belah bagi. dan akhir nya anak nya berjaya.biarpon kejayaan dari segi dunia je, at least dpt gak buat mak kite bangga. kejayaan dunia mak kite dah bangga, apatah lagi kejayaan akhirat. igt la jasa ibu bapa.

Firman Allah dalam surah al-Isra’ ayat 23:
Maksudnya: "Dan Tuhanmu telah perintahkan supaya engkau tidak menyembah melainkan kepadanya semata-mata dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. Jika salah seorang dari keduanya atau kedua-duanya sekali sampai kepada umur tua dalam jagaan dan peliharaanmu, maka janganlah engkau berkata kepada mereka (sebarang perkataan kasar) sekalipun perkataan "uh" dan janganlah engkau menengking, menyergah mereka tetapi katakanlah kepada mereka perkataan yang mulia (yang bersopan santun)."

sy dedikasi kan master sy untuk mak sy,

No comments:

Post a Comment