Saturday, October 1, 2011

praktikal

dah lame x tulis ape2 kt blog ni, busy ngan praktikal. skang ada abes, syukur pada Allah. selame 3 bulan ni banyak yang aku belajar. dari cmne nak mengajar , pengurusan kelas ngan mcm2 lagi. susah nak jd cikgu ni. nampak mcm senang. mgu2 first aku blur gile nak ngajar cmne. pas sebulan baru la ok sket. ajar bi bukan senang. byk budak sekolah rendah xminat bi. dieorang dtg sekolah nak main je. aku nasihat kan sape nak jd cikgu sekolah rendah mesti tegas ngan garang. masuk kelas kne garang terus , jgn terlalu baik . mesti tegas. tegas tp ngan kasih syg. cikgu mesti guide dieorang untuk belajar. dieorang xtau lg tujuan dtg sekolah.
ajar pj pon kne garang. bayangkan nak jar 40 orang murid atas padang. kne garang, suara kena kuat. ape pon aku suke ajar pj. budak sekolah rendah suke main bola je. kalo pj mgu dpn. mgu ni dah tanye nak main ape. dlm bilik guru dah tanye nak main ape.huhu.
aku syorkan buat rutin la kalo ajar pj. bg kumpulan siap2. kalo dieorang masuk padang dah tau nak masuk kumpulan. tengking tu perkara biasa. buat aktiviti senang2 bg dieorang phm. mcm cooling down buat taici tembikai. memanaskan bdn tu buat chicken dance.

No comments:

Post a Comment